De Bedrijfsmemografie

Over passie, trots en doorzettingsvermogen !

Vaak is de eigen zaak of soms het familiebedrijf het trotse resultaat van een toegewijd leven van keihard werken: een kronkelig pad met vele ups en downs, geniale ingevingen, vakmanschap, faillissementen, doorstarts, overnames, fantastische deals of juist gemiste orders. Hoeveel energie, passie en frustratie heeft het wel niet gekost om die slagerij, de machinefabriek, het notariskantoor of dat authentieke restaurant te maken tot wat het is of is geweest? U weet als geen ander hoeveel moeite, doorzettingsvermogen en offers het heeft gekost om het op te bouwen.

Achter ieder bedrijf, product of dienst schuilt een mooi verhaal. Waar en waarom is het oorspronkelijke idee geboren en bij wie? En wie had het zakelijke vernuft en het lef om het op te pakken en het uit te bouwen tot wat het is geworden? Wat het eindresultaat ook mag zijn het was hoe dan ook een avontuur dat verteld moet worden en hoe mooi zou het zijn om dat te vereeuwigen in een prachtig beschreven verhaal en een mooi gestilleerd boek? Een verhaal om te delen met naasten, collega’s, klanten of misschien zelfs concurrenten,  vakgenoten, of misschien wel uw opvolgers? Samen met MijnMemografie.nl maken we de geschiedschrijving van uw bedrijf tot een memorabel boekwerk!

Voor uzelf of voor een ander ?

Een Bedrijfsmemografie is natuurlijk een fantastisch geschenk voor een iemand die op het punt staat het stokje over te dragen aan zijn opvolger. Een unieke kans om wellicht wel zijn of haar levenswerk voor altijd vast te leggen in een prachtig verhaal en boekwerk wat nooit meer verloren gaat. Een dankbetoon van klasse en formaat!

De werkwijze

Voor een representatieve variant van de Bedrijfsmemografie gaan we uit van een boekwerk van minimaal honderd pagina's waarbij een gemiddelde pagina ongeveer tweehonderdvijftig worden bevat. Het boek wordt, waar relevant en ondersteunend, voorzien van speciaal geslecteerde foto's, grafieken, tijdslijnen of andere illustraties en bijlagen. Om het verhaal uit de doeken te krijgen hebben we minimaal vijf interviews nodig met de hoofdpersoon zelf en wellicht ook met collegae, compagnons, klanten, familieleden of zelfs vrienden voor een nog bredere kijk, perspectief of gewoon leuke anekdotes. Bij deze interviews maken we allereerst gebruik van onze standaard vragenlijsten waardoor we de belangrijkste elementen snel aan het licht brengen maar daarnaast kijken we ook naar social media, jaarverslagen, publicaties, persberichten, beoordelingen, etc. zodat we geen relevante zaken missen.

Wat kost het?

De kosten voor de Bedrijfsmemografie worden berekend aan de hand van het aantal pagina's en de uitgave variant waar u voor kiest. De prijs per pagina en uitgave varianten vindt u hier. Indien u al toe bent aan een vrijblijvend kennismakingsgesprek, neem dan contact met ons op voor een afspraak en ontvang een gratis exemplaar van onze eerste uitgave: "Sonate van een laatbloeier - Het leven van Sofie Witteveen".